Projekta norises laiks
01.02.2021. - 30.06.2021.
Projektā iesaistītās valstis un institūcija
Projekta vadītāja
Dr. Tsipe Aavik
Projekta mērķi(s)
Sadarbības projekta galvenais mērķis bija veiksmīgi īstenot kopīgu starptautisku sabiedriskās zinātnes kampaņu “Eiropa meklē gaiļbiksītes”, kurā piedalītos Igaunija, Vācija, Latvija un Zviedrija. Laika gaitā kampaņa tika īstenota visā Eiropā, un tajā piedalījās tūkstošiem cilvēku no gandrīz 30 Eiropas valstīm. Tādējādi projekta mērķi tika sasniegti un pie tam ar plašāku vērienu, nekā sākotnēji tika plānots.
Projekta galvenās aktivitātes un aktivitātes(šu) norises vieta(s)
Kampaņas materiālu sagatavošana un pielāgošana vācu valodā
- kampaņas materiāli un datu ievadīšanas anketa tika iztulkota vācu valodā, un kampaņas tīmekļa platforma tika papildināta ar informāciju vācu valodā: https://cowslip.science/de. Tomēr, tā kā projekta sākums tika atlikts uz vēlāku laiku, attiecīgās izmaksas par tulkošanu un mājaslapas pielāgošanu bija jāsedz lielā mērā no citiem avotiem.
- Kampaņas reklāmas animācija tika adaptēta vācu valodā (ieskaitot aizkadra balsi): https://www.youtube.com/watch?v=EJrzIfQIgZw
- Lai informētu cilvēkus par kampaņas mērķiem, kā arī par kampaņas tēmas izpētes vēsturi, tika sagatavoti divi iepazīšanās video: https://www.youtube.com/watch?v=V71YFJFmUm0 https://www.youtube.com/watch?v=-CqIunXYMn4
Sabiedriskās zinātnes kampaņas komunikācija un reklāma
-
- Lai reklamētu kampaņu sociālajos tīklostika izveidota lapa vietnē “Facebook”, https://www.facebook.com/LookingForCowslips, kā arī atvēra Vācijai paredzētu pasākuma lapa “Facebook” https://www.facebook.com/events/44920253983052
- 4. “Facebook” lapai ir aptuveni 2000 sekotāju. Papildus tika izveidota arī kampaņai atbilstošs konts vietnē “Twitter” https://twitter.com/LookforCowslips un “Instagram” https://www.instagram.com/lookingforcowslips/.
- Kampaņa tika popularizēta arī laikrakstos, populārzinātniskajos žurnālos, radio, TV pārraidēs un blogu ierakstos visā Eiropā, tostarp Vācijā (piemēram, https://www.wildes- de/oster-spaziergang-fuer-die-wissenschaft/).
- gada pavasarī norisinājās divi semināri, viens Igaunijā (2021. gada martā Tartu Universitātē, Dr. Tsipe Āvika (Dr. Tsipe Aavik)) un otrs Vācijā (2021. gada aprīlī Mārtiņa Lutera Halles-Vitenbergas universitātē, Dr. Sabrīna Trēgere (Dr. Sabrina Träger)). Katrā seminārā piedalījās apmēram 50 interesenti. Taču Covid-19 ierobežojumu dēļ abi semināri tika organizēti attālinātā režīmā platformā “Zoom”.
Eiropas mēroga sabiedriskā zinātnes kampaņa “Eiropa meklē gaiļbiksītes”, kas notika gaiļbiksīšu ziedēšanas laikā (galvenokārt 2021. gada maijā un jūnijā).
Sabiedriskās zinātnes kampaņas dalībnieku informēšana par pirmajiem panākumiem 2021. gada jūnija otrajā pusē, informējot par rezultātiem sociālajos tīklos, dažādos ziņu kanālos un e-pasta paziņojumos (tiem, kuri bija piekrituši saņemt paziņojumus šādā veidā).
Projekta tiešā un netiešā mērķa grupa
Tiešā:
- Kampaņā iesaistījusies sabiedrības daļa, kura veica gaiļbiksīšu novērošanu (tostarp skolas, bērnudārzi un citas izglītības iestādes). Dati tika iegūti no aptuveni 3500 vietām visā Eiropā. Pieļaujot, ka cilvēki parasti veica novērojumus kopā ar citiem, tiek lēsts, ka novērotāju skaits varētu būt divreiz lielāks un sasniegt vismaz 7000 dalībnieku.
- Augstskolu absolventi un studenti, jaunie pētnieki, kuri ieguva vērtīgu pieredzi zinātnes komunikācijā, sagatavojot materiālus plašsaziņas līdzekļiem un sociālajiem tīkliem, kā arī sniedzot intervijas. Iesaistīto studentu un pētnieku skaits Igaunijā bija apmēram 5. Taču arī vairāki filozofijas zinātņu doktorantūras studenti un jaunie pētnieki no citām Eiropas valstīm palīdzēja koordinēt projektu.
Netiešā:
- Skolotāji, (augstskolu līmeņa) studenti, skolēni un bērnudārzu audzēkņi, kuri piedalījās daudzajos semināros un lekcijās (ne visi iepriekš tika minēti, piemēram, Baltijas jūras projekta tīkla seminārs, starptautiskās programmas “Eco-Schools” seminārs skolotājiem, Tartu Universitātes Jaunatnes akadēmijas virtuālā lekcija u.c.), kas norisinājās kampaņas ietvaros 2021. gada pavasarī. Saskaņā ar aplēsēm projektā netieši iesaistīto jauniešu un skolotāju skaits ir vismaz 2000.
- Kopumā sadarbība notika ar 12 vides nevalstiskajām organizācijām no visas Eiropas, kas izplatīja informāciju par kampaņu savos sociālajos tīklos, kā arī masu medijos un blogu ierakstos.
- Cilvēki, kas ikdienā seko līdzi plašsaziņas līdzekļiem un sociālo tīklu platformām saistībā ar kampaņu. Visā Eiropā notika vismaz 70 plašsaziņas līdzekļu pasākumi saistībā ar kampaņu (intervijas, raksti laikrakstos, televīzijas pārraides un preses relīzes), kas sasniedza tūkstošiem cilvēku. Kampaņas lapai vietnē “Facebook” ir aptuveni 1900 pastāvīgo sekotāju, kontam vietnē “Twitter” šobrīd ir 136 sekotāju un “Instagram” – 129. Turklāt kampaņas kulminācijas brīdī notika aktīva reklamēšana tīklā “Facebook”, un saskaņā ar “Facebook” apkopoto statistiku informācija saistībā ar kampaņu sasniedza simtiem tūkstošu cilvēku.